The smell of blood: Oresteias of the third millennium
Copertina di Visioni del tragico, numero 3, Orestee del ventunesimo secolo, a cura di Raffaella Viccei. L'opera in copertina è di Remo Rachini, frottage e tecnica mista, 2020.
PDF (Italiano)

How to Cite

Viccei, R. (2022). The smell of blood: Oresteias of the third millennium. Visions of the Tragic. Greek Tragedy on the Stage of the 21st Century, (3), 5-9. https://doi.org/10.53235/2036-5624/52

Abstract

Reflections on the need to dedicate a monographic issue of 'Visioni del tragico. La tragedia greca sulla scena del XXI secolo' to some significant Oresteias of the third millennium. 

https://doi.org/10.53235/2036-5624/52
PDF (Italiano)

References

Bierl A. 2004, L’Orestea di Eschilo sulla scena moderna. Concezioni teoriche e realizzazioni sceniche, Roma (ed. or., Die Orestie des Aischylos auf der modernen Bühne. Theoretische Konzeptionen und ihre szenische Realisierung, Stuttgart 1996).

Carson A. 2009, An Oresteia / Translated by Anne Carson. Agamemnon by Aiskhylos; Elektra by Sophokles; Orestes by Euripides, New York.

Fusillo M. 2014, Ricci/Forte. Darling, 9-12 ottobre 2014, Romaeuropa Festival. URL https://statics.romaeuropa.net/wp-content/uploads/2014/05/PDS_Darling.pdf.

Medda E. (a cura di) 2017, Eschilo. Agamennone, edizione critica, traduzione e commento di E. Medda, Roma, I-III.

Parise G. 2021, L’odore del sangue. Nuova edizione a cura di S. Perrella, Milano.

Telò M. 2020, Between Emotion and the Emetic: Francis Bacon and the Tragic Body at the Margins of the Oresteia, «Literary Imagination» XXII, pp. 109-120.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Array